Sagetindane i god sikt og godt sugeføre (05.04.2020)

Ascents Ljøskarhaugen (362m) 05.04.2020 11:17
Sagtennene (1,023m) 05.04.2020 12:52
Visits of other PBEs Lotsstøylen (420m) 05.04.2020 13:24

Tenkte jeg skulle gå på Svartegga en tur i dag som avveksling. Tung og våt snø og de breie skia og våte fellene under føltes som bly! Fulgte sendarveien oppover og da jeg så at ingen spor gikk mot Svartegga, og jeg var mettet av å tråkke spor som jeg har gjort siste dagene, fulgte jeg heller veien helt til topps til Sagetindane. Frisk vind på toppen, flott føre i starten med tørr snø, men etterhvert ble det litt vel sugende :-) Kekt i bratteste partiet, men var tungt å få gli under skia på flatene mot støylen og stavene måtte brukast hardt for å komme seg fremover .

Det ble en meget mild ettermiddag og snøen svinner fort i denne temperaturen ...

Flott føre i starten av nedkjøringa
Rimelig oppkjørt etter at folk har fulgt mine spor etter i går :-)
Kjekt å få besøk på ettermiddag av Elisabet og barnebarn Emma for litt skileik oppom huset