Sykkelretur midt i starten på Hardhausen 2019 (27.07.2019)

Characteristic Bike trip

Vi syklet oss nedover mot parkering etter en overnatting i hytta ved nedre Kjølivatnet. Da havnet vi midt oppi starten på Fjelløpet Hardhausen! Dette var nr 2 av 3 løp i området. Dette løpet var 15 km og gikk tur/retur Kjølifjellet. Vi var omtrent en 500 meter unna parkeringen da mosjonsklassen for forbi, og vi heiet så godt som vi kunne ;-) Det var no k en stri tørn i ca 30 varmegrader... Etter vi ankom bilen og parkeringen, kom også Ove etter en stund. Han hadde tatt turen til Kjølifjellet og Blåstøten mens vi badet og koste oss ved hytta.

Nå oppdaget vi at vi var innesperret av målgangen til løpet Hardhausen. Den var ca 500 m nedafor oss ved sæterveien vi måtte kjøre ned på for å komme oss videre ut på hovedveien. Og der var mye folk! Det ble et voldsomt styr, men arrangørene klarte etter hvert å ordne slik at vi kunne passere målstreken etter starten for konkurransegruppa og mellom målgang av de beste mosjonsklassen løperne. Ove og sekretariatet måtte løfte opp målseglet for å få bilen gjennom.... Speakeren annonserte hele seansen som et ekstranummer for publikum og jeg følte meg ganske pinlig berørt der jeg kjørte. De beklaget seg noe voldsomt for at de ikke hadde tenkt over at folk kunne stå parkert på den oppmerka parkeringen og stistarten. Det ordnet seg heldigvis og vi kunne sette kursen videre mot Nesjøen og Sylane hvor jeg skulle bruke ettermiddagen på bestigning av Storsylen :-)

Badeøkt ved nedre Kjølivatnet
Baderingen var sjølvsagt i baggasjen
Mosjonsklassen er godt i gang!
Konkurranseklassen passerer oss på parkeringen