Elgåhogna og Sandtjønnvola (21.07.2019)

Ascents Sandtjønnvola (1,099m) 21.07.2019 09:44
Vest for Sandtjønnvola (1,068m) 21.07.2019 09:44
Elgåhogna (1,460m) 21.07.2019 11:37
Visits of other PBEs Elgåhogna parkering (750m) 21.07.2019 10:15
Satte fra meg sykkelen ved enden av grusveien som er stengt for trafikk opp fra Dalset
Flott sti og fantastiske flotte småkulper oppover i elva
Enda sikt rundt meg og kun få dråper regn i lufta
Skodda kom sigende etter hvert men like før toppen kunne jeg skimte sola og gav meg grei sikt i noen minutter på topplattået.
Ser ryggen nedover i retning Sandtjønnvola som ble min neste topp for dagen
Skodda kom igjen og omsluttet toppen, men humøret på topp i den friske vinden
Snur meg plutselig rundt og der står fem forfjetra reinsdyr og skuer på meg, før de fortsetter å ete
Ser bakover mot Elgåhogna som stort sett er fri for skodde. Utrolig lettgått og flott fjellterreng i disse områdene!!!
Sandtjønnvola mot Stor-Svuku
Fra Sandtjønnvola i retning Femunden
Tilbake på Båtsbø camping, veldig flott camping med kjekt vertskap, reine og nye fasiliteter og flotte gamle, velholdte gardsbygninger. Her er et fellesområde man kan benytte, Fjøsstuggu
Fjøsstuggu
Vinjar leiker flott med en ny kompis, Sebastian