Eid: Svoradalsnibba/Trollenykjen med Vinjar (19.05.2019)

Start point Skibenes (5m)
Endpoint Skibenes (5m)
Ascents Trollenyken (899m) 19.05.2019 15:11
Visits of other PBEs Skipenessætra (520m) 19.05.2019 13:15

Vinjar var storfornøyd med at vi skulle på Trollenykjen i dag. Jeg visste at det ennå var en del snøfelt i øvre del, men dette tenkte jeg ville gå bra ettersom det ble artigere for ham på nedoverturen. Det viste seg også å stemme. Det var en liten motivasjonsknekk etter pause like ved Skibenessætra og da måtte det litt lokking til et lite stykke oppover før det løsnet fint igjen :-) Vi hadde en flott stund på toppen, men da skyet det littegranne over. Dette lettet imidlertid igjen på returen og det ble nok en gang varmt og flott i sola. Han storkoste seg med å ake ned snøfelta. Skulle vært flere av dem, for det er jo det kjekkeste! Han var godt fornøyd med turen og utrolig flink, tre toppturer denne langhelga, det er morsomt. Dagen etterpå skulle jeg på Sagetindane med en kollega og han var lei seg for at han ikke fikk være med.... ;-)