Syltnebba, en familievennlig fottur (14.07.2018)

Start point Alpinsenteret (110m)
Endpoint Alpinsenteret (110m)
Ascents Syltnebba (667m) 14.07.2018 15:17

En grå formiddag og vi tok oss en lang frokost før vi gjorde forskjellige ærend i Surnadal sentrum. Jeg kjørte opp til alpinsenteret siden vi allerede var i bilen og parkerte der. Grusvei langt oppover og antydning til klegg jaggu også der! Synes de er overalt i området her jeg... vi gikk jevnt og trutt og kom etter hvert over på en god sti. Denne er hellelagt første sikkert til vanlig myrete parti, men i dag var det ganske tørt og fint selv om det hadde vært litt regn i morgentimene. Vi hadde en pinne vi holdt i og lata som vi var tog, nesten hele veien opp og også ned og funka som en glimrende motivasjonsfaktor :-) Vi traff noen få stk på vei ned og vi så mange som returnerte fra toppen via andre stier. Vi brukte ca to timer opp, helt greit det siden været egentlig bare ble bedre og bedre. Tok oss en god matpause på toppen og signerte i turboka. Dette er også en populær StikkUt post tydeligvis. Returnerte samme vei. En flott tur og flott klrdagssyssel mens Ove var på Snota m.flere ;-)

På vei oppover den lange grusveien med den berømte pinnen|center;-)
Flott og meget lettgått sti
Fra Syltnebba 667 mot Strengen
Tullebilde på toppen
Triggpunktet

Familietur.

Written by BjørnF 15.07.2018 21:32

Jeg pleier å gå hjemmefra så jeg synes også dere kunne gått «hjemmefra» siden dere bor i Rognpilvegen :-)

Sv: Familietur.

Written by ligroenb 15.07.2018 23:10

Joda jeg var på tanken jeg også, men for å spare bittelitt på motivasjonen til minstemann og siden vi hadde vært i sentrum en tur så var det veldig greit å kjøre og parkere ved alpinbakken. Sparte oss en liten bit på vei, som ikke alltid er det kjekkeste for minstemann :-)