Supre Sagetindane (23.03.2017)

Start point Lotsberg (170m)
Endpoint Lotsberg (170m)
Ascents Sagtennene (1,023m) 23.03.2017 12:43
Visits of other PBEs Lotsstøylen (420m) 23.03.2017 11:18

Supre Sagetindane skuffer sjelden !

Flott dag å ha fri på i dag :-) Litt rusk i maskineriet idag og derfor litt greit å ta en tur i egen bakgård ! Tok på skia rett oppi traktorveien bakom huset og labbet oppover. Stort sett tørr og fin snø, men jeg merket at sola varmet den fort opp så det var nok greit å få nyte den nå i dag for å få best mulig forhold. Ingen spor fra tråkkemaskin eller andre tobeinte oppover. Jeg valgte derfor en en direkte linje opp mot toppen der jeg vanligvis kjører ned igjen . Dette er det kjappeste når veien ikke er tråkket og også den korteste veien. Jeg kunne ane på vei oppover at nedkjøringen ville innfri til forventningene og det gjorde det også !!

Hadde en god pause på toppen og fikk nyte brødskiva og den varme teen i godt selskap med deilig solskinn ;-)

Etterpå fulgte en helt fantastisk nedkjøring og det ble opptil flere høylytte gledesutrop underveis :-)

Vakre Lotestøylen
Nesten oppe på toppen
Det nyyyyyyyytes :-)
Mye installasjoner her oppe, men vakker utsikt er det uansett
Flott snø fra første stund selv om mengden ligger lenger ned
Siste del av favorittpartiet mitt - need no words
Finaste støylen
Litt glissent med snø på vei ned Ljøskaret, skia av et lite parti her :-) Men rant etterpå nesten helt hjem - deilig !