Hananipa (22.05.2021)  5

Start point Skulstad p-plass (340m)
Endpoint Skulstad p-plass (340m)
Ascents Hananipa (718m) 22.05.2021

Vi har lenge hatt "de tre nipene" i baktankene, og gikk for å det i dag. Ettersom at vi var litt trå i aksen i dag, nøyde vi oss med kun den ene: Hananipa. Dette er den høyeste, og også den mest populære turen.

Vi parkerte på parkeringsplassen ved Skulstad, 340moh. Kråniipa (706) i bakgrunnen

Fulgte veien opp til demningen av Skulstadvatnet (380-390)

Lite vann i innsjøen i dag... Så er nok nærmere 380moh. enn 390moh. for øyeblikket... Raudnipa (710) på den andre siden av innsjøen

Ingvild oppe på stien, med Hananipa i bakgrunnen

Et lite dalsøkk tar oss oppover fra 400moh. til vel 500moh.

Ingvild har toppen i sikte!

Ingvild med Bruviknipa (822) i bakgrunnen

Meg i samme positur

Et flott utsiktspunkt i hakket på rundt 620moh. Bratte fjellsider ved i fjorden herfra!

Ingvild ville også se på utsikten!

Toppselfie!

Utsiktsbilde østover fra toppen: Vaksdal til venstre, Bogo til høyre

Utsikt sørover. Krånipa (706) midt i bildet. Samnangerfjorden i bakgrunnen

Vi brukte akkurat èn time til topps (inkludert 5-10 minutter med photo shoot). Tok en tilsvarende lang matpause...

... Og avslapningspause på toppen. Absolutt en tur å anbefale!