Kanadaskogen rundt (21.03.2021)  4

Start point Spelhaugen (60m)
Endpoint Spelhaugen (60m)
Visits of other PBEs Spelhaugen p-plass (60m) 21.03.2021
Tjørnahuk (91m) 21.03.2021

Etter en lørdag med tungt regnvær, var vi klare for friluftsliv denne søndagen. Valget stod mellom en skitur i fjellene èn time øst for Bergen (Kvamskogen eller Bergsdalen) eller en fottur i kystnære strøk. Etter initiativ fra Ingvild falt valget ned på Kanadaskogen i Byfjellene. Vi kjørte til Spelhaugen, og gikk en vel 5km lang sløyfe derfra (+ en liten omvei v/ Store Krokatjørna). Det var 7 plussgrader og vårlig luft denne søndagen i mars

Ingvild klar for start like ved Kanadaskogen Friluftsbarnehage, rundt 60moh.

Møtte dette trollet litt vest for Spelhaugen!

Stora Krokatjørna (72)

Utsikt nordover fra Stora Krokatjørna. Vi gjorde tabben å gå sørover langs innsjøen i stedet for å ta av vestover i retning Bjørndalsvatnet (7)

Endelig på riktig retning igjen!

Felles selfie

Ingvild ved breddene av Bjørndalsvatnet. Nordsiden av denne innsjøen var blant de fineste områdene på hele turen. Vi tok en 40 minutters lunsjpause her

Vi gikk så videre nordover forbi Svartatjørna (90), og møtte på denne grusstien i det vi passerte Tjørnahuk. Gikk så til Tennebekktjørna (98), og gikk Langedalen tilbake til Spelhaugen