Hengekøyetur til Tippetue/Fløyen (03.10.2020)  6

Start point Fløyen stasjon (313m)
Endpoint Skuteviken (3m)
Characteristic Expedition
Visits of other PBEs Fløyen stasjon (313m) 03.10.2020

Min første hengekøyetur ble gjennomført sammen med min bedre halvdel - Som gjorde dette for første gang for noen måneder siden

Strålende utsikt mot Bergen sentrum m/Nordnes og andre sentrumsnære strøk

Undertegnede slapper av etter å ha gått ca. 750 lengdemeter og 40 negative høydemeter i dag. På denne turen var selve naturopplevelsen og avslapning utendørs førsteprioritert

Overraskende behagelig å ligge i hengekøye! Dette er en populær aktivitet i området en knapp kilometer nordvest for Fløyen (i retning Tippetue/Stoltzkleiven)

Ingvild slapper av og nyter utsikten. Merk at mykt liggeunderlag og sovepose er et must!

God stemning

Mørkret faller på...

... Og før man vet ordet av det er natten her! Mørk i 20-tiden, og vi sovnet i 21-tiden

Etter en 10 timers lang natt (!) var vi klare for pannekaker med blåbærsyltetøly! Nammm!

Vi fulgte gode stier mot nordvest, og gikk via Tippetue og Skansedammen til Skuteviken