Langtur i Haram (14.07.2020)  4

Storfjellet i Haram (950m) 14.07.2020
Urfjellet (840m) 14.07.2020
Visits of other PBEs Helland p-plass (30m) 14.07.2020

Prosjekt Ålesund er godt i gang. Etter denne turen har jeg intet mindre enn 60/61 topper i nye Ålesund kommune. Jeg tok dette som en trimtur alene, i overraskende varmt sunnmørsvær; oppimot 25 grader

Jeg startet her, på Remme

Fulgte byggefeltet til toppen. Først på asfaltvei, så på denne traktorveien, og opp på en sti i retning av sadelpunktet mellom Øygardsheia (399) og Urfjellet

Lettgått terreng opp mot sadelpunktet

God sti i retning Urfjellet. Det er antagelig vel så vanlig å gå fra Slyngstad. Uavhengig av om man går fra Slyngstad eller fra Remme, så går man opp denne stien (man møtes på sadelpunktet uavhengig av startsted)

Toppen åpenbarer seg i det man har forsert den første kneika. Her fra rundt 550moh.

Utsikt vestover fra toppområdet på Urfjellet. Utsikt i retning Ålesund

Utsikt i retning Tennfjord

Utsikt videre vestover. Fra venstre: Hellandshornet (884), Keipen (916) og Storfjellet (950). Jeg brukte 1t 13min opp hit, 1t 58min til Storfjellet, 2t 13min til Keipen og 2t 35min til Hellandshornet. Samlet turtid var 3t 20min

Selfie på toppen av Storfjellet

Opp ryggen mot Keipen

Selfie fra Keipen, med utsikt mot Hellandshornet. Etter min mening var den beste utsikten fra Keipen og Hellandshornet, mens utsikten ironisk nok var minst god fra Storfjellet

Utsikt fra Hellandshornet i retning Midsund. Dette er en av få fjelltopper hvor man har utsikt mot både Ålesund og Molde by

Utsikt vestover mot Brattvåg, med Hildrehesten (744) og Gamlemsveten (791) i bakgrunnen

Flott utsikt mot Fjørtofta og Harøya

Utsikt bakover mot Hellandshornet fra den vanlige adkomsten på Hellandshamn. Her fant jeg 4 engler som skysset med tilbake til Remme! Hildrehesten er neste og siste utfordring i nye Ålesund kommune!