Æafjellet (03.06.2019)  4

Start point Æafjellet p-lomme (15m)
Endpoint Æafjellet p-lomme (15m)
Ascents Æafjellet (112m) 03.06.2019
Visits of other PBEs Æafjellet p-lomme (15m) 03.06.2019

Etter en kort fergetur fra Harøya, var vi klare for dagens øytopp nummer 2. Dog ikke en kommunetopp denne gang. Ettersom at avkjørselen for Æafjellet p-lomme var nokså smal, valgte vi å kjøre 2-300 meter lenger nordover (lenger bort fra fergekaia). Denne turen var litt lenger enn den forrige i lengdemeter, men inneholdt klart færre høydemetre, og var sånn sett en lettere tur. På tross av litt mer mette mager, kom vi oss til topps på 20 minutter; noe raskere enn på Harøyburet.

Vi parkerte altså her

Tydelige tegn på at Skanska er godt igang med Nordøyvegen. Jeg er personlig motstander av Nordøyveien i utgangspunktet, grunnet kostnadsrammen, men det får bli en annen diskusjon... Stien fortsetter i hvertfall gjennom skogen rett frem

Fin sti hele veien

Den eneste betydningsfulle motbakken på turen. Denne tar deg fra vel 50moh opp til toppen av Møre og Romsdals laveste fjelltopp (PF > 100m) på 112,8moh

Utsikt sørover. Gruppeselfie ble glemt, men det kan bekreftes at alle nådde også denne toppen, og var svært fornøyde med dagens innsats. Temperaturen var behagelig, men vi fikk dessverre bare våre 50 tilmålte minutter på denne øyen (eller evnt 3,5 timer)

Note: Jeg sitter nå på toget på vei mot Østlandet, og skal flytte til USA for en kortere periode (ca. 80 dager). Håper å komme tilbake med spennende fjellturer fra California!