Morgentrim i Tbilisi (19.03.2019)  4

Start point Rooms Hotel (450m)
Endpoint Rooms Hotel (450m)
Characteristic Jogging
Ascents Tbilisi radiomast (730m) 19.03.2019

Etter en 15-timers flytur føltes det godt å kunne bevege litt på beina, så jeg og Andreas bestemte oss for litt morgentrim i Tbilisi. Vi tok sikte på en mast rett over gamlebyen, og fant etterhvert en overraskende god sti opp lia. Totalt sett brukte vi ca. 24 minutter fra Rooms Hotel, hvorav ca. 17 minutter var opp selve bakkene utenfor bebyggelsen.

Vi forlot bebyggelsen her, rett nord for masta. Dette er ved 525moh (elva som renner gjennom Tbilisi er på ca. 400moh midt i sentrum)

Vi kom inn på en tydelig sti helt fra starten av! Dette gjorde turen hakket mindre krevende enn forventet

Virker som et populært rekreasjonsområdet for byens innbyggere. Vi fant både "hvilesteder" og lekeplasser i fjellsiden

Vi gikk opp på østsiden av dette dalsøkket, som man kan se på kartet. Vi gikk derimot på vestsiden på vei ned fjellet (stien man ser på bildet)

Utsikt utover Georgias hovedstad fra "toppen". Relativt lite skog, gjorde av man hadde utsikt stort sett på hele både oppturen og nedturen. Jeg samler på PF>100m-topper, dette var derimot ikke mulig å oppnå med såpass lite tid i dette området, da man måtte fortsette videre bakover helt opp til 1400-1500moh for å finne selvstendige "topper". Fin utsikt, og en god treningsøkt, var det uansett ;)

Masta på toppen

Obligatorisk "fjellfie"

Pariserhjul og diverse andre attraksjoner i en liten fornøyelsespark på toppen. Det går en bilvei opp på baksiden (sørsiden).

Flott utsikt på nedturen. Hele turen var unnagjort på godt under en time, og en deilig hotellfrokost ventet oss! :D