Klausethornet m.fl. (19.12.2018)  4

Start point Midsund p-plass (40m)
Endpoint Midsund p-plass (40m)
Ascents Blåhammaren (508m) 19.12.2018
Digergubben (527m) 19.12.2018
Klausethornet (669m) 19.12.2018
Visits of other PBEs Midsund p-plass (39m) 19.12.2018

Parkerte på en liten parkeringsplass litt nord for Midsund sentrum (retning Rakvåg). Utsyn oppover mot Midsundvatnet

Fine trapper som gjør turen oppover relativt enkel. Disse trappene går nærmest sammenhengende helt opp til Digergubben

Etter 20 min var jeg oppe ved Midsundvatnet (383moh). Her kom snøen brått på idet det flatet ut, og jeg ble gående litt å slite i skaresnø som jeg delvis gikk gjennom for hvert steg

Gikk forbi 2 hytter et stykke forbi Midsundvatnet (ved vel 440moh), og gikk derfra bratt oppover mot Klausethornet, frem til jeg kom opp på ryggen

Utsikt tilbake mot Midsund fra toppen (utsikt vestover)

Utsikt mot Vestnes og Romsdalsfjorden

Nordover mot Blåhammaren (nærmest), som var neste mål for turen.

Like ved Digergubbvatnet, Blåhammaren på andre sida

Utsikt tilbake mot Klausethornet fra like før toppen av Blåhammaren, ca. 500moh

Utsikt fra toppen av Blåhammaren. Det vestligste punktet (som jeg står på her) er det høyeste punktet

Når man først er på Blåhammaren, er ikke turen innom Digergubben noe særlig omvei. Dagens 3. bestigning (PF > 100m) er i boks!