Årlottheia (30.01.2020)  3

Characteristic Trip by foot
Ascents Årlottheia (339m) 30.01.2020 15:07
Årlottheia var en ny bekjentskap for undertegnede.Sporadisk sti enkelte plasser.Surt på toppen i vinden som var så det ble ikke noen kaffepause her.Lite snø så ikke noe problem å gå opp hit i dag.Er vel en topp som er lite besøkt. Etter å ha skrevet meg inn i trimboka så kan det bekreftes.Grei trimtur og ny topp er bokført.
Opp dit skal æ.Årlottheia.
Stien i starten av turen som går opp mot Sørvikklumpen.
Åpen vann i en sidebekk til Årlotelva og "grønt" i skogen på den her årstida.
Her renner Årlotelva ut fra Årlottjønna.
Nebbesheia i Hasselvika.Vestrått på Ørlandet og Nes lengst unna.Nordgående Hurtigrute passerer Agdenes Fyr.
Der er toppvarden.
Mot Blåheia.Botn til høyre.
Sørvikklumpen 374 moh.
Panorama mot nord.
Ned mot Kvithylla og Hønsebyen.
Blåheia med sine mange varder.
Fint her no men på tide å starte nedturen.Sur og kald vind på toppen.
Da har nedturen startet og blikket vendes mot nord hvor jeg ser at.........
..........forsvarets F 35 jagerfly har satt "spor" i luftrommet.Mye lyd lagde dem også.