Nissetur (13.05.2020)

Visits of other PBEs Landtakdammen P-plass (585m) 16.05.2020 08:26

Tur til Nissedal med Håvard for å oppsøke sommer og hente nyinnkjøpt bil. Sommer ble det ikke, men fikk meg bil. Dag1: Mot sola og Hægar. Ville egentlig ha gått via lara også, men orket ikke mer frysing og vind, så det ble med to ruter den dagen. 11t telt til telt. Alt i fri.
Dag2: Spionfuhrer på Baremlandsfjell. Kaldt! Svarute med mye smyging. Første lengde opplevde jeg rett og slett som farlig. Du risikere bakkefall mellom 2. og 3. bolt, hvilket vil si 15m oppe på svaet. Resten er mer forsvarlig sikret, men det er en rute med mye krydder. Gikk stien ned. Alt i fri.
Dag3: Tyrion, bail. Var tålelig i veggen, men på 4. lengde tok vinden seg opp. Klarte ikke henge i ro på standplass fordi vinden flyttet på oss. Var helt åpenbart at vi måtte ned. 3. rappeller. Første to fra bolter, og siste fra ett tre. Plukket med gammelt redningsutstyr fra en hylle. 20m statisk tau, kastepose og en stålkarabiner. Ruten opp dit var preget av polert glatt fjell og mye traversering. 4. lengde var flott. Alt i fri dit.
Pakket sammen og kjørte hjem.
Flott sted, men neste gang skal vi ikke ha 10m/s og minusgrader.

Cruxlengden på spionfuhrer. Jeg opplevde lengden etter som hardere.
Fikk denne returen to ganger første dag
5,er lengde i toppen på Hegar
Første Rappel Tyrion. Litt vind i den grønne slynge �
En 4,er lengde på Tyrion. Ser ut som gåing. Var det ikke
Håvard pløyer cruxet på Hegar. Stabil mann
Kastepose
Dag1 begynner
Siste lengde på mot sola

Solid!

Written by SturlaS 16.05.2020 20:29

Solid med 7 på sva mens det ennå er skiføre! Lite kø på Via Lara med det været dere hadde..

Grattis med ny bil. Da har den grønne kula flydd sin siste tur over Sognefjellet. :)

Sv: Solid!

Written by kristoffergh88 16.05.2020 23:15

Jeg må innrømme jeg er litt lei av ski og snø nå hehe. Gøy med klatring. Takk! Litt vemodig at det grønne lynet ikke skal med på nye eventyr. Lokal helt som mekker bil har kjøpt den. Hvem vet, kanskje han tryller så den kan få seg et par turer over sognefjellet med ny sjaffør.