Kamikazetur til Uskedalen (22.09.2019)

Etter en sinnsyk uke med 12-14 timer på styrkelabben hver dag, 2 ettermiddager med klatrekurs, en god gang migrene avsluttet med løp over evne evne i Hodlekve rundt på lørdagen, satte jeg meg rett i bilen med gjørme opp av leggene, plukket opp Bård Arne og kjørte til uskedalen. Kollapset i teltet kl 23, og våknet til vekkeklokken 04.30. Nå skulle en midsommernatts drøm ha et reelt forsøk. Følte meg veldig lite pigg og ikke helt påskrudd i hodet for dette i min slætne tilstand, men la nå i vei med hodelykten på oppover i bakkene mot innsteget. Lysnet akkurat idet vi ankom klyvingen. Denne gikk smertefritt, men etter klyvingen kom vi til å gå mot feil dieder i vår iver etter å komme igang. Charlie og Owen kom rett bak oss, og klarte å råpe til oss at vi på feil plass. Flaut. Kom oss frem til rett plass og fikk lov å begynne klatringen, fordi de mente vi var raskere end de. Det stemte egentlig ikke, og bege lag holdt omtrent samme driv oppover. Klatret de første 4 taul. relativt smertefritt, men følte meg helt kake i hodet. Bård arne la i vei på 5. lengde med mål om å linke den med 6. Gikk bra opp forbi standplassen på 5. lengde, men i 6. lengde ble det plutselig mye pusting og pesing fremst i tauet, noe som til slutt endte med en suser. Gikk heldigvis veldig fint, og han fikk karret seg i land på standplasshhylla. Jeg klarte å følge i fri, men dette var jo grisesandbagga. 6 blank på månen. Når jeg kom til stand hadde jeg for liten vilje til å gå for epic, og kastet håndkledet i ringen. Bård arne var også ganske kjørt, men var ville likevell gi neste lengde et forsøk. Tok ikke lang tid før det ble blodaiding opp rompedriten. Han kom seg til slutt til standplassen. Jeg fulgte igjen i fri på et deilig stramt topptau, men dette føltes også megakjipt, og her var det åpenbart mye vanskeligere å få sikret bra. På hyllen var tanken om kamikazekjøretur gjennom natten tilbake til sogndal det som fristet minst, og cola i bilen fristet mest. Bail!! Rappellerte kjapt og effektivt ned og satt klar i bilen kl 18. Ble felles burgerspising på shell odda med Owen og Charlie som hadde bailet på kilene våres under 6+'en. Jævelig hardt gjennom lærdalstunnelen og kollaps i sengen kl 23 før skolen og labben kaldte kl 07.50 idag tidlig. Neste gang det blir uskedalen blir det med litt mere energi og litt bedre tid :)