En halv midsommernatts drøm (20.05.2019)

Visits of other PBEs Øktertindveggen (500m) 20.05.2019 09:07

Uskedalen! For ett sted. Bra endelig å få sjekket det ut. Etter gårdsdagen opp uskedalsdiedret hadde vi lyst å kigge litt på den famøse ruten En midsommernattsdrøm. Hadde personlig ikke helt troen på at vi som samlet taulag hadde tid og kapasitet til å komme opp denne ruten, men siden den har boltede rappelfester kunne vi jo bare klatre til fristen på øl og hengekøye overgikk støteviljen. Klatret 5 første taul. Jeg og Håvard vekselleddet, mens Simen fulgte etter og laget show og holdt i taubremsen. En alle tiders dag der vi kunne ta den med ro og ikke stresse med å komme opp. Klatringen er av verdensklasse spør du meg. Den er vedvarende og holder graden, det skal det ikke være tvil om. Måtte ta meg noe sammen på et par av lengdene, men når en begynner å stole på beinene løser det seg. Første taul. er en hard start der du får en sandbagga 65m lengde til frokost. Heldigvis er neste lengde ganske mye lettere, og første 6'er lengde føltes også mye greiere end første 6- lengde. 3. og 5. lengde er av så høy kvalitet at det er til å bli rørt av. Vi hadde lastet selene tunge av sikringer, og det var digg. Var ikke vits å konservere kammer, her var det bare å plugge sikringer når en følte for det. De lengdene vi klatret var alle veldig godt sikret. Scramblingen til innsteget gikk veldig greit, med to punkt på rundt grad 2 kanskje. Svasko var godt å ha.

5. lengde rett over 2. overlapp. Fingerriss med gode slotts. Jo høyere du kommer jo lettere blir det
3. Lengde. Håvard med oransj sekk hsr akkurat forsert svatraversen
Starten av 3. lengde. Solid 6- fåsds
1. lengde - Ser lett ut. Det var det egentlig ikke
4. Lengde
Her scramblet vi til innsteget