Osen og Spåkefjellet i Arna (20.03.2020)

Start point Arna Stadion (90m)
Endpoint Samme (90m)
Ascents Osen (172m) 20.03.2020 12:08
Spåkefjellet (236m) 20.03.2020 12:55
Visits of other PBEs Arna Stadion p-plass (90m) 20.03.2020 12:04
Osen utsiktspunkt (167m) 20.03.2020 12:04

Endelig tid og forhold for en felles tur til nye småtopper i Bergensområdet for Astrid og meg! Vi kjørte nordover til Arna og parkerte på Arna Stadion p-plass. Fortsatte nordover på Brurastien til Gamsevegen der vi tok til høyre og fulgte denne opp til en liten plass med infotavle.

Enden på Gamsevegen. Skiltet til Utsikten litt nedenfor Osen
Utsikten. Bord og benk med utsikt mot vest
Toppen på Osen er markert av en rusten jernstang

Tilbake til stistart på Gamsevegen. Herfra fortsatte vi mot ØSØ på god sti som går langs en vannledning fra Gamsebotstjørna. Krysset demningen og fortsatte sørover og oppover, fortsatt på god og velbrukt sti, til toppen av Spåkefjellet.

Høyeste punkt på Spåkefjellet i nydelig mars-vær.

På returen fulgte vi god sti nordover mot Arna Stadion - se GPS-track.

Flott utsikt fra stien SØ for Arna Stadion. Gaupås og Gaupåsvatnet samt E!6. Hetlebakksåta 333 mot og steinbruddet i Liafjellet sør for Erviknipa viser tydelig.

Kjekk, liten tur i nydelig vær. Vi traff en del andre folk som også var også ute på tur i disse Corona-tider. Alle holdt behørig avstand og en gikk med sjal foran munnen!