Hiis Utsikt vest (24.09.2018)

Ascents Hiis utsikt vest (57m) 24.09.2018
Visits of other PBEs Raet nasjonalpark (0m) 24.09.2018

Kort, liten tur opp til Hiis utsikt vest i Raet Nasjonalpark.

Fra Wikipedia:
''Raet nasjonalpark er en nasjonalpark i kommunene Arendal, Tvedestrand og Grimstad i Aust-Agder. Parken ble opprettet 16. desember 2016 for å verne et stort naturområde i sjø og på land. Området består av et variert kystlandskap og interessante økosystemer med stort artsmangfold samt godt bevarte kvartærgeologiske lokaliteter med stor naturhistorisk verdi. Området har stor betydning for friluftslivet. Landskapet er preget av menneskers bruk gjennom tidene. Nasjonalparken utgjør ca. 607 km², hvorav 599 km² i sjø. Den strekker seg fra Lyngør i Tvedestrand kommune i nordøst til Valøyene i Grimstad kommune i sørvest. I Arendal omfatter nasjonalparken hele kommunens kyststripe, og mesteparten av nasjonalparkens landareal ligger her på øyene Tromøy og Merdø.
Raet landskapsvernområde og en rekke naturreservater ble innlemmet i nasjonalparken ved opprettelsen''

Sikret sti opp til toppen