Helleristninger og gravrøyser Staveneset (17.05.2018)

Visits of other PBEs Krigsminne (flystyrt) Staveneset (10m) 17.05.2018 16:50
Helleristninger og gravrøyser Staveneset (10m) 17.05.2018 17:10

Staveneset har en rik og dramatisk historie. Opplysninger hentet fra Wikipedia:

Stavenes er ein gard i Askvoll i Sogn og Fjordane. Han ligg ytst i Stongfjorden. Staveneshamn ligg på Stavenes.

På Stavenes ligg det 30 gravrøyser og 11 helleristingar, som skriv seg frå tida 1800 f.Kr. til 500 e.Kr.

29. oktober 1929 grunnstøytte hurtigruteskipet DS «Haakon VII» ved Stavenes og velta 90 grader. Akterenden sokk, medan baugen låg langt inne på land. 18 personar omkom og 55 overlevde. I 1930 vart skipet slept til Bergen, og vart kondemnert og hogge opp.

23. juni 1943 vart to nordmenn, løytnant Anton Christopher Hagerup og kvartermeister og navigatør Just Wiide Meinche Friis, nedskotne på staden då dei i eit Mosquito-fly gjekk til åtak på ein tysk konvoi. To britiske flygarar vart også nedskotne der. Det er sett opp to minneplatar, og mellom dei står emblemet til Royal Air Force. I 1944 vart lasteskipa DS «Lynx» og DS «Tyrifjord» bomba av allierte fly utanfor Stavenes.

Etter en flott tur til Toreheia dro Astrid og jeg utover til Staveneset for å se på helleristningene og gravrøysene der ute. Vi kjørte til veis ende og fant skiltet som viste til

Krigsminnet for flystyrtet i 1943

Minnesmerket er på denne haugen
Utsikt mot sør (Granesundet) fra toppen av haugen
Minneplaketten
Ikke mye igjen av flyvraket .....

Helleristninger og gravrøyser

På Kulturminnesok.no ligger det inne nøyaktige beskrivelser for disse lokalitetene, blant andre Gravfelt på Råneset. Vi gikk en liten runde i området- Gravhaugene var lett å få øye på, men helleristningene var veldig avblekede og vanskelige å se.

Merking av turløypen på Staveneset
Utsikt mot Atløyna mot SSV
En gravrøys
En annen gravrøys
Gravrøys med utgravning i midten
Gravrøys anlagt omkring en stor stein
Helleristningsfelt
Utsikt rett ut i havet fra Staveneset