Veten i Åsane (20.01.2018)

Start point Dalabygda (90m)
Endpoint Samme (90m)
Ascents Veten i Åsane (486m) 20.01.2018 13:47
Visits of other PBEs Dalabygda stengt p-plass (90m) 20.01.2018 12:44

Etter den korte turen til Beitelen i Arna var det tid til en tur til det flotte fjellet Veten i Åsane som er det høyeste fjellet i Bergen Nord/Åsane. Stig har vanligvis gått fra Dalabygda, mens Øyvind og jeg har gått fra nord der turen starter noe høyere ved Sætre gård. Dette var første gang vi gikk fra Dalabygda, men ruten opp fra postvegen er den samme uansett om en kommer fra sør eller nord. Ganske mye folk ute på tur denne fine januar-lørdagen.

P-plassen i Dalabygda
Som så mange ganger før - flott utsikt mot Nordhordland fra Veten
Stig, Øyvind og Morten på Veten i Åsane i flott vintervær
Fint lys på vei ned fra Veten mot postvegen

Hardtråkket sti på postvegen, mindre tråkket oppover mot Veten, men helt OK. Sur vind på toppen, men nydelig utsikt over store deler av Bergensområdet.

Ned igjen samme vei, men adskillig raskere enn opp. Artig å småskli på snøstien ned de bratte partiene mot Rimmaskaret! Takk for to trivelige turer!