Bordalsgjelet (24.06.2017)

Visits of other PBEs Bordalsgjelet (66m) 24.06.2017
Bordalsgjelet p-plass (92m) 24.06.2017

Noe forsinket feiring av familiebegivenhet på Voss. Lørdag formiddag hadde vi planlagt å gå en tur i Bordalsgjelet. I turistbrosjyren sto det at turen tok ca. 1.5 timer. Vi trodde vi skulle på en slags juv-vandring omtrent som i Kjøsterudjuvet, og utstyrte oss i forhold til det. Mesteparten av familien ville heller tilbringe dagen på Vossevangen, men Peer, Line og hunden Frøya viile være med. Vi kjørte inn Gjernesvegen, passerte broen over Bordalselven og kom like etter til Bordalsgjelet p-plass der det er plass til en god del biler. Godt merket og sikret sti nedover mot Bordalsgjelet.

Fin infotavle om Bordalsgjelet på parkeringen
På vei innover i Bordalsgjelet

Flott og spektakulært innover i gjelet med svære jettegryter, irrgrønne fjellsider og elven fossende langt under oss ned i juvet, Men moroen tok brått slutt nesten før den var begynt! Etter bare noen minutters gange på stien var vi ved veis ende. Det ble altså ingen juvvandring på oss - kun denne korte turen på god vei/sti. Med en litt snytt følelse, returnerte vi til P-plassen og besøkte to andre stier og utsiktssteder som var tilrettelagt på samme måte - et under og et nedenfor broen.

Astrid, Frøya, Line og Peer omtrent der stien slutter

Da resten av familien hørte hvor lett turen i Bordalsgjelet hadde vært, dro vi alle sammen avgårde på en ekspedisjon etter lunch!

Familiesamling i Bordalsgjelet
Imponerende juv med fjellsideropptil ca. 50 m!
Samling ved veis ende
Liv Synnøve syntes det var flott her inne!