Birken trumfer Hedmarks-trianglet (18.03.2017)

Start point Ringsaker
Endpoint Brumund sag
Characteristic Car drive
Visits of other PBEs Brumund sag - Ringsaker Fjellveier (430m) 18.03.2017
Brumunddal (130m) 18.03.2017

Mislykket fremstøt mot Hedmarkstrianglet

Hovedmålet for reisen østover til Hedmark for Astrid og meg var en skitur til de tre kommunetoppene som utgjør Hedmarks-trianglet. Pga værmeldingene med mye vind i fjellet, hadde vi utsatt turen til lørdagen da det var meldt strålende vær i fjellet. Vi var fullstendig klar over at Birken gikk på fredag og lørdag, men hadde ingen anelse om på hvilken måte dette skulle komme til å påvirke våre turplaner.

Etter en god frokost i Ringsaker dro vi optimistisk avgårde gjennom Brumunddal oppover mot Brumund sag. Da vi kom frem til boden ved Brumund sag - Ringsaker Fjellveier møtte vi stengt bom og skilt med at veien videre innover mot Skvaldra var sperret! Dette pga at Birken-løypen krysser over veien flere steder innover! Dette var totalt uventet for oss vestlendinger. Det var bare å bite i seg skuffelsen, og forsøke å gjøre det beste ut av dagen!

Brumund sag. Lenger enn hit kommer du ikke mot Skvaldra fredag og lørdag under Birken! Bildet - med åpen bom - er tatt 20.3.17!

Kjedelig!

Written by Olepetter 23.03.2017 16:41

Jeg måtte gjøre vendereis på Storefjell en gang i vinter - også pga et arrangement i området. Hadde attpåtil betalt bompenger, før det dukket opp skilt om dette.