Årets første, lille skitur (11.03.2017)

Start point Hytten (593m)
Endpoint Samme (593m)
Characteristic Ski trip
Visits of other PBEs Mjølfjell Ungdomsherberge (670m) 11.03.2017 12:39

Helgetur til hytten på Mjølfjell. Bare veier helt opp. Ca. 60 cm snø i terrenget, men dårlig dekning pga meget varierende vær- og temperaturforhold med veksling mellom kuldegrader og varmegrader i hele vinter. Dype søkk i terrenget i vannsig og bekkefar. Bra føre på lørdagen etter en kald natt ned i minus 10. Mildvær, grått og vått igjen på søndagen. Tidlig hjemreise.

GPS-tracket ble start trackingen på returen fra Mjølfjell Ungdomsherberge.

Broen ved Herberget er fortsatt defekt
Den ødelagt Vel-broen ved Kårdal er heldigvis reparert!
Uvanlig lite snø i terrenget, men svære issvuller på nordsiden av hyttetaket

Liten

Written by Olepetter 11.03.2017 17:47

skitur bedre enn ingen? Og så årets første, da! Skjønner at jeg er bortskjemt...

Sv: Liten

Written by knutsverre 13.03.2017 09:18

Du er nok det Ole-Petter. Du hadde nok gremmet deg over en slik vinter som vi har hatt på Vestlandet i år! Håper forholdene bedrer seg de månedene vi har igjen av skisesongen!