Trollheimen dag 2. Langtur til Neådalsnota (31.08.2019)

Start point Trollheimshytta (559m)
Endpoint Trollheimshytta (573m)
Ascents Sørvest for Bollen (1,231m) 31.08.2019
Neådalssnota (1,621m) 31.08.2019
Neådalssnota SØ2 (1,443m) 31.08.2019

Start fra Trollheimshytta etter frokost og fulgte sti mot Kårvatn. De første 6 km i skogen på varierende sti. God temperatur og shortsvær, men noen regndråper tidlig på dagen. Vi fulgte stien oppover Naustådalen nesten til høyeste punkt før vi satte kursen mot Nordryggen på Neådalssnota. Det ble aldri noen fin rygg og en bratt hammer mot toppen gjorde at vi gikk vest for ryggen og opp noen renner med laus grus og våte sva. Mange muligheter så de var bare å traversere litt frem og tilbake så gikk det fint. Oppe på toppen etter nesten 5 timer. Ned igjen sørover langs normalruta og over Sørøsttoppen og mot Bollen. Etterhvert veldig drygt med små hauger og derfor droppa vi den siste haugen og gikk ned mot Nedre Salsvatnet. Fin nedstigning her. Langs stien tilbake til hytta og en bedre 3 retters. Lang og dryg tur dette, og selv om det var litt kortere å gå opp mot nordryggen tror jeg det har gått like fort å runda mer og kommet inn på vestryggen fra Kårvatn.