Ufrivillig overnatting på Romsdalshorn (02.10.1993)

Characteristic Alpine climbing
Ascents Romsdalshornet (1,550m) 02.10.1993

Hadde bestemt oss for å bestige Hornet, sjølv med så lite erfaring som vi hadde. Var ein tur på Åndalsnes først og fekk vite at det var finest å klatre Nordveggen. Starta først fra Vengedalen i 12 tida på føremiddagen på ein ellers så delvis skya høstdag. Fulgte halvveis synlig sti opp til Veslefjellet og kom til foten. Passerte gapet, ei lita kløft, før vi byrja å klatre på 12-1300 m. 4-5 taulengder rundt 3+ skulle være ei smal sak, trudde vi. Eg la avstad og skulle lede 1. taulengde med så mykje isenkram at eg knapt kunne stå oppreist. Møtte to som allerede kom ned. Gjekk 3m forbi det første rapellfestet for å lage ein heller dårlig standplass. Carl og Tore kom etter. Eg fekk ”æren” av å lede den neste også. Mest traversering, vart etterkvart berre kluringa. Vi hadde et tau, greidde ikke å kaste tilbake tauet.. Vi trøbla og klura og larva og trøbla igjen. Men opp kom vi, og på toppen var det fint nok. Problemet var at klokka var 18, og på denne årstida vil det seie mørkt, og det vart fort enda mørkere. Og lure oss hadde ikke med lykter. Derfor skulle vi gå ned den ”lette” normalvegen som vi ikke hadde peiling på korleis såg ut. Etter ein rapell og nok kaving nede i fjellsida innsåg vi at dette ikkje gjekk. Vi klatra opp igjen og takka og prisa Arne Randers Heen på de hjerteligste for at han hadde bygd ei steinhytte til oss. Meir mat hadde vi ikke, ikke nok meir klede enn det vi allerede hadde på oss og ikke sovepose. Ute var det kuling og rundt 0 grader, inne var det også kuling og 0 grader. Vi laga oss senger av tau, sikringer og stor spiss gråstein. Så der låg vi, klokka blei 8, 9, 11. Endelig fikk vi skikkelig bruk for sekkene på 110 liter, de fungerte perfekt som sovepose. Likevel måtte tærne varmest flere gonger. Et par timers søvn fekk vi også. Kl 06 neste morgen lysna det og det var herlig å stå opp. På et eller anna vis kom vi oss ned Nordveggen med ett tau. Vel nede ved bilene ca 24 timer seinare smakte maten usedvanlig godt. I utgangspunktet ein kort og enkel tur, men taulagsrutine er veldig viktig.