Store Smørstabbtinden (01.08.2021)

Turen startet fra Krossbu
De gangene jeg har gått her, har vært på ski i mai. Rart å tenke på at alle disse stenene "sklir" vi over i full fart
Stjernesildre
Fasinerende å være nær en brekant, selv om det er trist å tenke på at breene blir mindre og mindre. Store Smørstabbtinden i bakgrunnen, er dekket av tåke
Denne sandloen hadde nok unger i området
Arne er som vanlig på utkikk etter sjeldne/nye planter
Denne steinen er nok kommet med breen for lenge, lenge siden
Som beskrevet her inne, holdt vi til høyre for denne elva. Fin oppgang
Og snart var vi oppe på "platået" hvor Leirvannet lå. Derfra var stien tydelig og godt vardet. Men på neste "platå", valgte vi feil varding. Så: Hold til høyre!
Vestover letnet tåken og Hurrungane viste seg frem for oss
Men, vår vei letnet det ikke, selv om sola ikke var langt unna
Endelig oppe. Nydelig vær, men tåke!

Endelig oppe. Nydelig vær, men tåke! [[image:johanne_20210815_611962615a72f.jpg|Trivelig besøk av en liten hvalp som lå godt nedpakket i sekken. Han sov da eieren åpnet sekken
Et godt teppe hadde han også. Det ble etterhvert spennende å utforske området. (Ble imponert over "mora" som har kjørt ski ned fra Soksi!!)
Da jeg dessverre måtte tilbake til Rena samme dag, kunne vi ikke vente lenger enn en time på sola, som ikke kom
Men, andre steder var den, sånn som på Fanaråken og Steindalsnosi
Fasinerende!
Fikk et glimt av fjellvåken denne dagen også
Vi er nede og sola skinner på Store Smørstabbtinden (til v)
Og en varm dag har skapt mye vann
Snømyrull med Fanaråken og Steindalsnosi i det fjerne
Tilbakeblikk mot Store Smørstabbtinden. En tur som jeg absolutt har lyst til å gjennomføre igjen.