Skardsettinden (02.10.2013)

Ascents Skardsettinden (551m) 02.10.2013

Avspaseringsdag del 1:

Turen gikk ut til Hustadvika og en topp jeg har hatt i tankene en stund, Skardsettinden, en bratt topp nordvest for Skalten. Bilen ble parkert ved en driftsavkjørsel rett under toppen litt sør for Skardset. Konsentrert stigning i skogen uten noen markert sti opp til det bratner skikkelig til. Herifra er det tydelig tråkk helt til topps. Tre artige klyveopptak. 1 time 10 min opp.

Nydelig utsikt på toppen! Etter en god pause på toppen gikk turen samme rute ned, og nede ved bilen etter 2 t 20 min.

Skardsettinden ble min topp nr 1000 av Peakbook-topper (uansett pf), en topp som ikke gjorde skam på det jubileet!!

På ett av de tre bratte klyveopptakene var det satt ut tau (tok det ikke i bruk)
Skardsettinden er den lille tuppen til venstre

Missing title

Written by repelo 05.10.2013 23:01

Stå på Jan, med din toppturfrekvens den siste tida er nok dette bare begynnelsen!

Jubileum altså!

Written by Olepetter 05.10.2013 08:38

Ikke verst med 1000 topper. Da har du fartet en del rundt, altså. Grattis fra meg også!

Sv: Jubileum altså!

Written by janyga 05.10.2013 09:36

Takk, det har da blitt noen turer med årene. Peakbook er også en god inspirasjonskilde til å finne nye topper!

Missing title

Written by Flugis 04.10.2013 22:05

Gratulerer med 1000 topper!!