Trolltinden i Vestnes (fra Ørskogfjellet) (29.04.2021)

Ascents Trolltinden (1,170m) 29.04.2021

Kombinasjon tjenestereise til Sunnmøre, randoski i bilen og fint vær blir aldri feil!

Har kikket på den bratte sørflanken fra Trolltinden utallige ganger kjørende over Ørskogfjellet. I dag kom endelig anledningen til å prøve den på ski. Og for en nedkjøring!! På lett opptinet skare var det bare å kaste på og nyte hver eneste sving i den lange siden.

Valgte å ta linjen helt ned, og kjøre rett ned småskogen. Det var litt småknotete mot slutten, så å følge samme veg ned som opp hadde sikkert vært like bra.

Litt knot med GPS en i starten av nedturen ser jeg, kjørte rett linje :-) Stopper ofte og tar bilder, og da blir det noen ganger slike hopp, spesielt på nedturen i full fart.

Nydelig morgen i Molde, kursen er satt med ferje til Vestnes
Cruise-tur over Romsdalsfjorden, Vestnesfjellene midt i bildet.
Trolltinden knipset litt oppi lia
Tilbakeblikk i starten av brattbakken
Middagsfjellet
Her er det bare å begynne å glede seg til nedtur
Flottere og flottere utsyn over Sunnmørsalpene
Oppe på toppen, måtte liste meg 10 meter videre, som så ut ti å være høyest.
Nordover
Vestover
Sørover
Sørvestover mot et mylder av Sunnmørsalper
Nabotoppene Ytstetinden og Remmemstinden dominerer utsikten mot øst
Mot Molde
Romsdalsfjorden og Molde
Otrøya
Desserten igjen, lang linje ned :-)
Utrolig lettkjørt, på oppvarmet skare
Den flotte flanken knipset fra Ørskogfjellet etter turen
Vestnesfjellene nord for Europavegen
GPS en har gjort noen rare byks i starten fra toppen, kjørte rett linje)

Deg jeg så

Written by Joffe 09.05.2021 10:08

Stod lenge og myste bort på trolltinden fra middagsfjellet den dagen, og var veldig i tvil om det var en busk, eller en enslig ski-gåer som trasket oppover fjellsiden. Endte opp med å knipse bilde på telefonen for så å zoome max inn, og jepp.. jeg konkluderte med at det var en skigåer som var glad i gå lenge i motbakke.. Myste ned på mine fraværende hæl-løftere i et stikk av misunnelse, for så å traske bort til skaret mellom middagsfjellet og trolltind. Kikket ned skaret og vurderte om jeg skulle prøve meg, men litt usikker på mine egne ferdigheter valgte jeg å snu ned igjen til bilen. Bestilte meg nye hæl-løftere og raiser-plate til skia samme dag � Så ut som du hadde en flott dag, med tanke på snøen og ikke minst været :)

Sv: Deg jeg så

Written by janyga 09.05.2021 22:31

Det var en veldig fin dag, ja. Fin skitur på Middagsfjellet også :-)