Gammelseterhaugen på en litt tungvindt måte (27.02.2016)

Characteristic Cross-country skiing
Ascents Gammelseterhaugen (399m) 27.02.2016

På bryllup i Valdres for et par uker siden fikk jeg bemerkninger om at jeg var lite på Peakbook for tiden, så da måtte det derfor bli en tur igjen :-)

Har registrert en uteglemt pf30-topp ved Silsetvatnet, og nå var turen kommet for et besøk dit. Toppen er blant de enkle å bestige med hytte på toppen, og det går trolig bilveg helt opp om sommeren. Jeg kapret imidlertid toppen på en fin rundtur på ski fra Fursetfjellet rundt Silsetvatnet, en ca 20 km lang runde med oppkjørte spor som jeg aldri hadde gått før.

Det var faktisk scooterspor helt til hytta på toppen, så jeg slapp å brøyte i de enorme snømengdene som har kommet de siste dagene. Dagens føre var litt variabelt, med tildels store problemer med ising på cero-skiene i enkelte partier av løypa. Brukte ca to timer på rundturen, som frister til gjentagelse.

På høyeste punkt på Gammelseterhaugen
Gammelsetra og Gammelseterhaugen
Runden rundt Silsetvatnet fra Fursetjellet er en fin rundtur, i flotte oppkjørte spor. Her ved Gammelsetra - Durmålhaugen i bakgrunnen.