Småtoppsanking i Aure - Tur 4, Vardfjellet (11.01.2020)  4

Ascents Vardfjellet (512m) 11.01.2020 12:02
Visits of other PBEs Øversetra skihytte (301m) 11.01.2020 11:47
Nersetra P-lomme (68m) 11.01.2020 12:23

Denne helga var det skrale værmeldinger for hele fylket, men med litt bedre utsikter på Nordmøre. Jeg fikk derfor solgt inn at vi skulle dra til familien til Oda på Frei slik at hun kunne få med seg bursdagen til nevøen. Så klart under forutsetning av at jeg slapp å delta og fikk dra på tur i stedet for.

Lørdag var det meldt mye nedbør i form av regn, og det passet derfor fint å ta en treningsdag og hake av diverse smårask i Aure. Jeg rakk å få unne fire turer før regnet kom (Småtoppsanking i Aure - Tur 1, Ormbostadfjellet, Småtoppsanking i Aure - Tur 2, Høvikfjellet, Småtoppsanking i Aure - Tur 3, Bårsetfjellet og Småtoppsanking i Aure - Tur 4, Vardfjellet), og hadde flaks med at de verste bygene kom på kjøreturen mellom de de tre siste toppene (Småtoppsanking i Aure - Tur 5, Rottøyhaugen, Småtoppsanking i Aure - Tur 6, Høglia, Småtoppsanking i Aure - Tur 7, Hisåsen).

Turen til Vardfjellet ser ut til å bli gått en del, og den er godt merka fra parkeringa. Jeg fulgte skogsveien til skihytta, der en gjeng var i gang med dugnadsarbeid. Fra hytta gikk det en tidvis litt fuktig sti til toppen med spor i snøen fra en som hadde vært på tur tidligere på dagen.