Småtoppsanking i Aure - Tur 3, Bårsetfjellet (11.01.2020)  4

Ascents Bårsetfjellet (458m) 11.01.2020 10:55

Denne helga var det skrale værmeldinger for hele fylket, men med litt bedre utsikter på Nordmøre. Jeg fikk derfor solgt inn at vi skulle dra til familien til Oda på Frei slik at hun kunne få med seg bursdagen til nevøen. Så klart under forutsetning av at jeg slapp å delta og fikk dra på tur i stedet for.

Lørdag var det meldt mye nedbør i form av regn, og det passet derfor fint å ta en treningsdag og hake av diverse smårask i Aure. Jeg rakk å få unne fire turer før regnet kom (Småtoppsanking i Aure - Tur 1, Ormbostadfjellet, Småtoppsanking i Aure - Tur 2, Høvikfjellet, Småtoppsanking i Aure - Tur 3, Bårsetfjellet og Småtoppsanking i Aure - Tur 4, Vardfjellet), og hadde flaks med at de verste bygene kom på kjøreturen mellom de de tre siste toppene (Småtoppsanking i Aure - Tur 5, Rottøyhaugen, Småtoppsanking i Aure - Tur 6, Høglia, Småtoppsanking i Aure - Tur 7, Hisåsen).

Jeg startet turen til Bårsetfjellet med å krysse mellom noen gamle gårdsbygg over innmark og langs et gjerde. Deretter skogsvei som går over til sti ved ca. 280 moh. Fint over tregrensa og brukbar utsikt, selv om været var nokså surt i dag.