Haraberget (25.04.2020)

Ascents Haraberget (422m) 25.04.2020 11:30
Visits of other PBEs Plommetjernveien P-lomme (395m) 25.04.2020 11:24

Dagens andre tur ble en lite minneverdig opplevelse. Jeg gjorde en feil på kartet, og kom til å kjøre opp mot toppen fra Kreklingsiden. Det gikk, men med min vanlige personbil, var det nok bare en tilfeldighet at jeg ikke ødela noe i understellet. Det er vei ment for SUV og traktor. Siste biten av veien gikk jeg, for jeg tok ingen sjanser på å kjøre bilen helt inn.
Etter en halv kilometer kom jeg inn til den parkeringsplassen jeg ville, men da måtte jeg ha kjørt opp fra Hvambsal i Kongsberg. Herfra var det bare et par hundre meter til toppen, gjennom tjukk skau.
Toppen var såpass lite distinkt at jeg måtte bruke GPS for å finne ut når jeg var der.
Jeg gikk raskt tilbake til bilen. Dette er en tur man gjør fordi man "må". Finnes ikke noen annen grunn til å gå hit enn at man samler på PF100-topper.

oh my...

Written by arntfla 17.06.2022 09:54

Jeg prøvde å sykle opp den veien du kjørte med personbil nå i morges. Jeg hadde sett på rapporten din på forhånd og ristet smilende på hodet da jeg måtte trille sykkelen opp den kjerreveien ;)

Sv: oh my...

Written by hknappe 17.06.2022 22:24

Hehe, ja det er sånn som kan skje når man bare kikker på kartet uten å kjenne til de lokale forholdene :-D