Vardafjellet og Ulvenfjellet fra Hovland (31.08.2019)

Start point Hovland (85m)
Ascents Vardafjellet (305m) 31.08.2019 10:49
Ulvenfjellet (316m) 31.08.2019 11:39
Start date 31.08.2019 10:16
End date 31.08.2019 12:20

En trilogi med turer på samme dag, men med transportetapper mellom de slik at de er oppført som tre separate turer.
Skogafjellet fra Ulvenparken
Vardafjellet og Ulvenfjellet fra Hovland
Liafjellet fra Solbakken

Parkerte ved bommen, der er det plass til 3-4 biler. Godt merket og skiltet tur, og Os turlag har tilrettelagt så man kommer seg over de verste myrene noenlunde tørrskodd.

Vardafjellet først, deretter kursen mot Ulvenfjellet. Syntes det begynte å bli vel vått når stien pekte mot Drange, så jeg tok av fra den og fulgte terrenget oppover i stedet. Veldig greit å gå, ikke noe vått og ikke noe tett skog eller kratt man måtte brøytet seg gjennom. Fant sti nesten på toppen og valgte å følge denne ned igjen. Det var ike så lurt. Den var mye våtere enn min løype oppover, tildels var den et sammenengende bekkefar.
Da stien delte seg i to nesten nede mot Mikkelsvatnet, valgte jeg den umerkete delen da den gikk mer rett i min retning. Kom inn igjen mot sporet mitt fra før på dagen, og senere inn på merket sti tilbake til utgangspunktet.

Denne delen av trilogien var en positiv sak. Greit terreng, og tilrettelagte stier for de som foretrekker det. Det går og an å legge inn lengre sløyfer hvis ønskelig.