På pudderjakt mot Leinenøse (15.12.2019)

Start point Hulbak parkering (724m)
Ascents Leinenøse Sør (1,551m) 15.12.2019 not summited

Fortsatt snøvær og lavt skydekke, men alltid greit å ha en topp å gå mot. Valget falt på Leinenøse, som var en av tre foreslåtte topper fra gutta på MOH-butikken. Vi fylte hele parkeringen med biler (hyttefolket presterte å stille med 12 biler til 16 personer!), selv om det var noen som valgte å kjøre i bakken idag eller reise direkte hjem. Det så litt bratt og ugreit ut fra startstedet, men det var helt greit å følge blåmerket sti opp til en støl. Tungt å legge sporet i djupsnøen, så vi bytta på litt i front. Holdt venstresida av bekkefaret/elveleiet til vi var oppe på snaufjellet, og det tegna til å bli en helt magisk nedkjøring. Oppe på snaufjellet varierte snøkvaliteten, så vi bestemte oss raskt for å si oss fornøyde med de høydemeterne vi hadde tatt og heller bruke kreftene på puddersnøen i skogen. Og for en nedkjøring!! Helt fantastisk snø og artig skogsterreng - supermoro! Vi møtte flere grupper på vei oppover, så jammen fikk vi sette førstesporene også idag.

Vel nede dro en liten gjeng av oss på Hemsedal Kafé for en pommes frites og kaffe. Trygg og fin kjøretur med Queen på høyttaleren med Jørn hjem til Gjøvik/Raufoss. En veldig bra helg!