Søndagstur fra dørstokken (06.10.2019)

Ascents Villåsen (516m) 06.10.2019
Nordseterhøgda (651m) 06.10.2019 not summited

Trengte å lufte meg litt fra dørstokken hjemme, og Sindre tipsa om det jeg etter hvert oppfatta som Nordseterhøgda. Der skulle det være både utsikt og en benk å ta en kaffekopp på. La først turen om Villåsen, før jeg endret retning og gikk mot Finstad, Vårnessetra og Putten. Fant en fin og solfylt plass like ved stien hvor jeg laga meg litt lunsj (Real turmat) før jeg gikk videre. For en flott høstdag det var idag! Mot Nordseterhøgda ble det mer og mer snø i terrenget, og generelt er det litt for mye myrterreng på åsen etter min smak, så ble ingen topp #2, og jeg fant heller ingen benk og fin utsikt. Møtte herr grevling på vei hjemover da, og han var ikke sånn veldig sjenert av seg. Skulle akkurat krysse et gjerde fra et beiteområde, så følte meg trygg oppe i trappene der mens han smøg seg fra tre til tre mot der jeg stod. Så forsvant han ned bak noen store røtter, så kanskje hadde han hula si der - og at det var derfor han gikk mot meg, for han regna med å være trygg inni der. Tok med meg en stor stokk og så meg over skuldra et par ganger da jeg drista meg over gjerdet og videre på stien, men så ikke mer til grevlingen. Ble en litt kjedelig og lang returmarsj på hard grusvei, men klarte å stå imot lysta til å be Sindre komme og hente meg. Mange gode timer ute i flott høstvær gjorde godt!