Regndalstindane og Råna (09.07.2018)

Ascents Midtre Regndalstind (1,539m) 09.07.2018
Råna (1,587m) 09.07.2018
Visits of other PBEs Haukåssetra p-plass (220m) 09.07.2018
Regndalstind sørvesteggen - klyvepunkt (1,350m) 09.07.2018

Fantastisk tur til Regndalstind og Råna. Dagen startet med overskya vær og skyene lå nokså lavt. Yr hadde sagt at det skulle skinne opp klokka 15 så jeg labbet i veg oppover Nordkopen. Da jeg kom opp til det laveste punktet mellom Elsantindane og Regndalstind var det fortsatt nokså tykk tåke. Jeg gikk så sakte jeg klarte og la inn mange pauser. Jeg fortsatte bortover sørvestryggen og over klyvepunktet og videre opp til Regndalstind. Jeg skjønte at Yr kom til å få rett så jeg satte meg ned å venta i et kvarter. Så brøyt sola i gjennom. Rått å se på når omgivelsene kommer til syne. Etter dette var det bare sol og finvær resten av turen bort til Råna og ned igjen.

Opp Nordkopen
Elsandtindan kom til syne ganske tidlig så jeg var sikker på at yr skulle få rett
Klyvepunktet. "Normalvegen" går ut til venstre, redd som jeg er gikk jeg "bænt på"
Ryggen jeg kom bortover
Ryggen videre mot Regndalstind
På toppen av Regndaltind. Råna kommer til syne gjennom skyene
Det ryker fra fjellene. Fantastisk. Ryggen jeg kom skimtes nede til høyre i bildet
Utsikt mot "Hjørundfjordegga" og Elsandtindan
Utsikt mot Urkedalstindane
På veg videre mot Råna. Tilbakeblikk mot Regndalstind
Utsikt vest fra Råna.
Utisk øst fra Råna.
Selvutløser på Råna
Klyvepunktet i sol. Regndaltind stikker opp bak