Digergubben - Hestøyra (18.09.2016)

Characteristic Jogging
Ascents Blåhammaren (508m) 18.09.2016 12:00
Digergubben (527m) 18.09.2016 12:00
Hestøyra (503m) 18.09.2016 12:00

Løpetur på Otrøya.

Startet ved turparkeringen på Midsund. Lurt med to-hjuling i dag for her var det stappfullt. Fulgte trappene opp. Fantastisk håndtverk som snart kommer til å være omtrent sammenhengende helt opp til Digergubben. Etter Digergubben løp jeg bortover til Blåhammaren og Hestøyra. Fint og tørt løpeterreng med vannfyllingsmuligheter. Etter Hestøyra løp jeg sør-vestover mot stien og kom innpå stien akkurat ved søledammen Pauli testet ut fallteknikker den 29.8.2016. Fulgte stien tilbake til steintrappene. På veg ned møtte jeg Pauli med frue som skulle gå samme runde som meg.

Seriøse steinheller som kanskje snart går helt opp til Digergubben. Pauserommet til arbeidskarene til høyre.
Utsikt fra Digergubben mot Blåhammaren og Hestøyra. Blant annet Rørsethornet, Ræstadhornet og Oppstadhornet i det fjerne.
Digergubben. Bildet er tatt mellom Digergubben og Blåhammaren
Kjent sted. Her kom jeg ned på stien etter Hestøyra.
Møtte Pauli med fruen på veg ned. Her er de på veg videre oppover mot Digergubben.
Godt håndtverk
Praktisk med to hjul når parkeringen er full.