Vindeggene (01.04.2023)

Characteristic Trip by foot
Ascents Vindeggene (388m) 01.04.2023 09:58
Visits of other PBEs Storset p-lomme (220m) 01.04.2023 09:02

Vi kjørte til Ostereidet og fulgte deretter veien mot Storset. Veien er til dels bratt og smal. Planen var å parkere på Storset p-lomme. Siden det var en del hard snø der, måtte vi finne en annen plass. Litt lengre ned var det en grei plass ved siden av veien, der det var mindre snø.

Tilbake ved Storset ved enden av veien fulgte vi stien oppover. Ganske snart ble det snøføre, så da var det på med gamasjer. Det var ikke alltid så lett å se hvor stien gikk, men vi kom inn på den etter hvert. Med tråkking i snø nesten hele veien var det relativt tungt å gå. Det var nydelig utsikt fra toppen i det fine været.

Vi hadde tenkt å gå videre til Djupedalseggene. Siden det var en del snø og tungt å gå, gikk vi tilbake til bilen og kjørte til Øvre Veland for å gå til toppen derfra.

Fra Vindeggene mot sørvest. Osterfjorden til venstre.
Fra Vindeggene mot Djupedalseggene.
Fra Vindeggene mot Austlendingen. Husdalsfjellet helt til høyre.