Veten i Fusa (11.06.2022)

Start point Skåtodden (Skotodden)
Characteristic Trip by foot
Ascents Veten i Fusa (281m) 11.06.2022 10:30

Vi parkerte ved en rasteplass på Skåtodden (Skotodden). Etter et kort stykke langs bilveien tok vi av på grusvei innover dalen. Det var skilt der stien tar av fra veien, og vi fulgte stien oppover. Ruta var artig, der den snor seg oppover lia. Stien er til dels noe gjengrodd, men det var greit å følge den. Det finnes en annen sti også (se ut.no), men vi tok samme vei tilbake.

Takk for turen, Kjell Åge og KK!

Infoskilt ved starten av grusveien som vi fulgte.
På vei mot Veten i Fusa, som ligger øverst til venstre. Stien tar av fra grusveien omtrent midt i bildet.
På ca. 200 moh. var det en fin plass med en liten heller. Her var det god utsikt. Tysnes bak til høyre. Tysnessåta i skyene til venstre for midten.
Ca. 140 meter vest for Veten i Fusa var det et fint utsiktspunkt. Det var skiltet Olainuten bort hit. Vær forsiktig på kanten, siden det er stupbratt.
Fra Veten i Fusa. Øya Reksteren i bakgrunnen.
På vei ned fra Veten i Fusa.