Slettegga, Nobbane, Austefjellet og Hausdalshorga (22.05.2022)

Start point Bontveit
Characteristic Jogging
Ascents Slettegga (742m) 22.05.2022 11:15
Nobbane (711m) 22.05.2022 11:31
Austefjellet (808m) 22.05.2022 12:01
Hausdalshorga (784m) 22.05.2022 12:35
Visits of other PBEs Bontveit parkering (305m) 22.05.2022 10:29
Varden på Hausdalshorga (775m) 22.05.2022 12:39

Fra Bontveit fulgte jeg vei et stykke, før det ble sti oppover Vierrinden til Slettegga. Etter en avstikker til Nobbane fortsatte jeg til Austefjellet. Her er det fin utsikt. Mellom Austefjellet og Hausdalshorga er det fortsatt noe snø, men det gikk greit med joggesko. Etter å ha nytt den fine utsikten fra varden på Hausdalshorga bar det nedover på bratt sti. Det var veldig vått på det siste stykket før Dyrdalselva. Til slutt ble det sti og vei tilbake til Bontveit.

Fra Slettegga mot vestsørvest. Pyttane bakerst i midten, drøyt to mil unna. Livarden helt til venstre.
Fra Slettegga mot nordvest. Vidden bakerst, med mastene på Ulriken (venstre) og Rundemanen (høyre).
Fra Slettegga mot nordnordøst. Herlandsfjellet i midten. Gullfjelltoppen helt til høyre.
Fra Slettegga. Hausdalshorga i bakgrunnen.
Fra Nobbane. Austefjellet ligger oppe til høyre, utenfor bildet.
Fra Austefjellet. Slettegga til venstre. Vidden bakerst.
Fra Austefjellet. Livarden til høyre. Hausdalshorga til venstre.
Fra Austefjellet. Sveningen til venstre for midten.
Fra varden på Hausdalshorga mot sørsørvest. Samdalsvatnet nærmest til venstre.
Fra varden på Hausdalshorga. Livarden til venstre. Masten på Ulriken bak til høyre.
Fra varden på Hausdalshorga. Sydpolen til venstre.
Fra varden på Hausdalshorga. Sveningen til venstre.