Hodnakletten (27.03.2022)

Characteristic Trip by foot
Ascents Hodnakletten (229m) 27.03.2022 11:25
Visits of other PBEs Hodnakletten turbok-kasse (219m) 27.03.2022 11:08

Vi kjørte til Myking i Alver og parkerte på en plass ved siden av Mykingvegen. Derfra ble det litt asfalt, litt grusvei, litt traktorvei og deretter sti. Fra "Hodnakletten turbok-kasse" (Hodnakletten på kartet) var det fin utsikt. Vi fulgte sti mot Hodnakletten (Lihaugen på kartet), men mistet stien. Det var likevel greit å finne toppen, men den hadde ingen utsikt. Nedover valgte vi en annen rute. Det var delvis sti, men det ble etter hvert ganske mye myr og kratt. Så da var det bare å finne den beste veien nedover. Det hadde vært bedre å returnere samme vei som vi kom opp. Takk for turen, Kjell Åge!

Fra Hodnakletten (219 moh.) mot sørøst. Bjørgafjell bak i midten.
Fra Hodnakletten (219 moh.) mot nordvest. Mongstad bakerst i midten.
Hodnakletten (229 moh.). En skogstopp uten utsikt.
På vei nedover lia fra Hodnakletten (229 moh.). Terrenget ser lett ut, men det var vått, glatt, gjørmete og mye kratt.