Ulskebjørnen (08.09.2018)

Ulskebjørnen (446m) 08.09.2018 12:35
Visits of other PBEs Vinddalsveien P-lomme (160m) 08.09.2018 11:18
Stallane (207m) 08.09.2018 12:48

Jeg kjørte innover dalen forbi Selvik og fant en parkeringsplass sørvest for Setervatnet. Etter et kort stykke på vei begynte en fin sti ganske bratt oppover mot Setervatnet. Stien fortsatte videre mot Raunfjellet. Neste topp var Stangelifjellet. Jeg valgte stien på nordsiden av Setervatnet, for å spare noen høydemeter, selv om vestryggen opp til Stangelifjellet så artig ut. Det var fint å løpe på stiene her, så jeg løp nesten forbi Stangelifjellet. Greit til topps.

Siste topp var Ulskebjørnen. Jeg tok av fra stien og tok sikte på toppen. Det var fin utsikt i området her, og tårnet på Rundemanen var synlig nesten hele tiden. Fra Ulskebjørnen går det bratt sti ned i dalen. Fra Stallane fulgte jeg vei forbi Vinddalen og tilbake til bilen.

Fra Raunfjellet mot sørvest. Eidsvåg til høyre med Askøy bakenfor.
Fra Raunfjellet mot sørøst.
Fra Raunfjellet mot sør. Tårnet på Rundemanen i midten.
Fra Stangelifjellet mot nordvest. Herdlefjorden langt bak til venstre. Veten i Åsane bak til høyre.
Fra Ulskebjørnen mot Eidsvåg, med Askøy bakenfor og Øygarden helt bakerst.
Fra Ulskebjørnen mot nord-nordvest. Vinddalen i forgrunnen.