Endelig Eggjenibba (12.08.2020)

Visits of other PBEs Eggjeelva bru (540m) 12.08.2020
Høgredalsvegen bomveg (200m) 12.08.2020
Høgredalsvegen parkering (542m) 12.08.2020

Første gang jeg kjørte under Eggjenibba tenkte jeg: hit må jeg opp en gang! Jeg er litt usikker på hvor mange passeringer det har blitt siden den gang, men det har blitt en god del de siste åra! Problemet har vært at jeg har vært på vei andre steder, med andre planer og også noe begrensa med tid, men det hadde jeg ikke nå! Nå var jeg på vei hjem etter å ha bodd tre uker baki bilen og tid hadde jeg nok av denne dagen. Startet dagen oppi lia like ved Olden, herifra ble det en passe lang kjøretur til parkeringa!

Umulig å ikke ønske seg opp hit!

God sti hele veien opp, noe sleipt og gjørmete enkelte steder i begynnelsen. Kan nok bli ganske så gjørmete her etter en god regnskur! God kok fra sola i dag og det var godt å komme over tregrensa! Videre var det bolta fast kjetting på ett par steder oppover, men aldri noe vanskelig. Greit videre opp til toppen. Ble en liten pause på toppen med nøtter og nyting av utsikt før jeg begynte returen.
Vel nede igjen avsluttet jeg med ett stykk digg bad i elva, jeg var varm, elva kald!
Kjørte videre til Skei hvor jeg traff på kjentfolk. Videre til Sogndal hvor det ble en tur innom Pizzabakeren for en real avslutning på årets ferie! Herifra kunne jeg cruise mett og fornøyd tilbake til Østlandet!