Sætertinden, høyest i Tjeldsund og Harstad (02.08.2020)

Ascents Sætertinden (1,094m) 02.08.2020 16:45
Visits of other PBEs Sandtorg idrettspark parkering (20m) 02.08.2020 16:45

Etter et besøk i Bø var planen å reise østover idag. Hadde pakket, gjort meg klar og i det jeg skulle takke for meg fikk jeg streng beskjed om at det var helt uaktuelt at jeg skulle reise nå! Ikke uten å ha spist vafler først!

Ikke så vondt å be og dunka i meg et bra antall før jeg begynte kjøreturen. Det hadde blitt relativt "seint" og på en finværsdag som dette regnet jeg egentlig med at det var håpløst å planlegge tur med noen nå, men jeg ringte Endre og sa jeg tenkte meg mot Sætretind i dag. Det hadde han og Natasha også. Så var spørsmålet om når? Flaksen skulle aldri ende, vi skulle ankomme parkeringa relativt likt!

Rulla inn på parkeringa med en 10-15 minutters forskjell og begynte traskinga kvart på 5. Sti hele veien opp mot toppen som går over i ur siste stykket.
Vel opp var det bare å nyte utsikten og dagen, snakk om forhold! Det endte med at vi pratet og nøyt toppen i 1 time og 10 minutter før vi snudde skoa andre veien og begynte returen. Her gikk jeg og Endre først og Natasha litt lenger bak. Overraskelsen var dermed stor da hun stod ved bilene da vi kom ned. Noen hadde rett og slett vært smartere med veivalget på vei ned. Ser i ettertid at veien sør for parkeringa er det vanligste og nok det beste, men sånn går det med null research før turstart!
Turen avslutta med et friskt og veltrengt bad i elva. Endre og Natasha valgte å dra videre etter dette, men jeg valgte å ta natta i bilen på parkeringa da klokka begynte å gå mot kveld.

En tilfeldig bil på parkeringa med toppen ruvende i bakgrunnen