Saurdalsnibba (07.08.2019)

Saurdalsnibba nordvest for (1,276m) 07.08.2019
Visits of other PBEs Liasætervegen (258m) 07.08.2019
Liasætra Parkeringsplass (420m) 07.08.2019

Siste tur her oppe for denne gang da jeg måtte komme meg ned igjen til et bryllup. Hadde blitt litt amputert de siste dagene pga sykdom. Følte meg ikke i toppform akkurat, men turlysten var for stor til å bare kjøre rett hjem. Kjørte inn til parkeringsplassen, skifta og labba i vei. Gikk greit på flatene, men i det motbakkene kom kjente jeg at kroppen kanskje hadde hatt best av å være i ro en dag til.
Fulgte stien opp til elva hvor jeg kryssa og fortsatte opp et høydedrag opp mot Saurdalen. Bestemte meg for å følge østryggen opp da denne så hakket mer artig ut. Det ble flere pauser opp her for å hente inn hodet igjen. Kom meg opp på toppen og kjørte en lenger pause med mat og drikke til en god utsikt over blant annet Brunstadhornet, Brekketind og Smørskredtindane.
Fikk det for meg at jeg skulle plukke med meg nordtoppen når jeg først var her, angra litt i motbakken på returen. Ikke akkurat riktig dag for å utvide turplanene.
Gikk så ned i Saurdalen. Har i grunn alltid tenkt at Bolten skulle med den dagen jeg tok Saurdalsnibba, men klarte heldigvis å begrense meg for i det jeg kom til enden av Saurdalen begynte det å pøse ned, litt torden var det også å høre. Kom meg ned til Liasætra igjen som tydeligvis hadde gått fri for regnet. Nede ved parkeringsplassen ble det et litt småkjølig bad i elva før jeg satte meg i bilen og kjørte retning hjem. Kom til Sjoadalen i Vågå før jeg ikke gadd å kjøre mer. Ble et par episoder Netflix før jeg tok natta i senga i bilen. Fullførte turen hjem neste morgen.

Dagens mål
Grei skuring opp ryggen
Toppvarden med Brekketind og Brunstadhornet bak
Smørskredtindane
Brekketind
Brunstadhornet
Dalmannshornet. Nordtoppen stikker opp av skyene til venstre
Denna klossen frista for mye