Hisåsen Lillesand (06.07.2019)  4

Start point Hisåsen p lomme (60m)
Endpoint samme (60m)
Ascents Hisåsen (234m) 06.07.2019
Visits of other PBEs Hisåsen P-lomme (60m) 06.07.2019

Vi kjørte gamle E18 (nå Rv 420) og tok av til Vatne. Det er veiskilt. Veien til Vatne delte seg igjen der veien til Hisåsen er stengt med bom. Dette er Hisåsen P-lomme.

Bomveien går videre ca 2 km på fin grusvei før det igjen er et veidele. Hisåsen er til høyre. Noen få meter etter veikrysset er det en gapahuk. Ca 100 fordi denne igjen går det en orangemerket traktorvei/sti til høyre til toppen. Herfra er det ca 40 min t/r toppen.

Traktorveien går over i en sti som er lett å følge. Akkurat der stien begynner forsetter traktorveien til venstre. Denne er gjengrodd så det er lett å følge stien. Det er jevn stigning, og en bratt kneik får det flater ut på toppen. Det er mulig å skimte Homborgsund fyr. Fin tur med sti. Flott varde på toppen. Stien er sparsommelig merket, men ikke noe problem å følge.

Dette var topp 2 på dag 3 på turen «Kyst Agder».