Skogafjellet (28.04.2014)  1

Start point Byvegen (58m)
Endpoint Samme (58m)
Ascents Skogafjellet (289m) 28.04.2014

Tur i flott vær til en mindre flott topp, langs alt annet enn en flott sti. Startet med å kjøre E39 sørover, tok av veien til høyre før en busslomme, og kjørte Byvegen til venstre til jeg fant parkering. Fulgte en traktorsti fra starten, men etter kort tid forsvant denne over i hjortetråkk i alle mulige retninger. Bratt opp gjennom nokså tett skog til jeg kom til et myrområde. Herfra ble det enda vanskeligere å forsere seg oppover da omtrentlig alle "stiene" var gjengrodde. Kostet av meg endel blindpassasjerer (flått) på vei oppover også. Da jeg kom opp på det øverste platået fant jeg ut at jeg var 100m sør for topppunktet, men klarte til slutt å finne toppkoordinatene med GPS. Litt utsikt var det, men som resten av turen var også toppen omgitt av busker og trær. Så en hjort på ganske nært hold like før jeg nådde toppen. Brukte vel 50 min opp og 25 ned. Definitivt en topp man kun bestiger for å krysse av på listen, det blir neppe flere turer hit.