Forsøk på langtur i Molladalen, del 2 (30.08.2020)

Written by gedded (Fredrik Gedde-Dahl) GSM

Visits of other PBEs Melbøsætra parkering (210m) 30.08.2020
Molladalen - utsatt sti (625m) 30.08.2020
Oksegylelva bru (245m) 30.08.2020

Etter en brå avslutning i går (Forsøk på langtur i Molladalen, del 1) grunnet regn var vi klare for å fortsette der vi ga oss i går. Det var meldt gradvis bedre vær utover dagen, men pga at jeg måtte kjøre tilbake til Østlandet denne dagen ble det tidlig start. Tok første ferge over fra Ålesund og kjørt opp til Molladalen, mørke skyer over fjorden!

Greit med en rolig start uten alt for bratte bakker for å få beina litt i gang etter i går. Ikke så alt for lenge etter start gjorde regnet comeback igjen. Vi fortsatte opp stien og opp mot Grønetinden. På vei ned mot Svinetinden var begge meget kalde og det meste var vått, men valgte å fortsette. Heldigvis ga regnet seg etter hvert og med det kom varmen gradvis tilbake igjen. Vi fortsatte på ryggen sørøst fra Svinetinden, her var det relativt sleipt i den våte lyngen. Vel over var egentlig planen å fortsette over Storkopptindane og opp til Romedalstinden, men dette utgikk dessverre i dag pga. forholdene.

Opp til Grønetinden
På vei opp til Svinetinden. Molladalstindane er bakt inn i tåka bak til venstre
På vei ned fra Svinetinden, sleipt her
Tilbakeblikk på ryggen ned fra Svinetinden
Veien videre

Vi sikta oss inn på sørsiden av Brillevatnet. Her nede ble turfølget utvidet da vi fikk en liten saueflokk etter oss et par hundre meter. Greit opp på Hallehornet hvor vi fikk dagens beste vær. Videre på sti mot Høgeskreda og Middagshornet. Fin sti ned til parkeringa, møtte en god del folk i motsatt retning.

På vei ned, Hallehornet litt til høyre for midten
Tilbakeblikk på sida ned til Brillevatnet. Våte forhold!
Dagens beste vær. Her på Hallehornet mot Middagshornet
Helgas beste utsikt mot Molladalstindane, gårsdagens morro!
Middagshornet

En strålende helg, selv med været som ikke var helt på vår side! Det ble ingen langtur, men fikk noen høydemeter i beina uansett!