Kjærlighet i Måneskinn:) (02.02.2012)

Written by 19topper (Tor-Arne Paulsen) GSM

Characteristic Ski trip
Ascents Tuftfjellet (475m) 02.02.2012

Tuftfjellet 475 moh

Vestfold/Buskerud pf 100 topp. Tur følge: Sniff:) Bivånere: Elg, Rype

Ok, hva er det som utløser en slikt amorøs tittel, tenker du? Jo det skal jeg si deg! At aldri før har en så billig og enkel anretning skapt så god følelse på fjelltur, som i kveld i måneskinn!! Jeg har for første gang i mitt liv brukt ski-feller!! Jeg hadde bestilt noen Åsnes ski-feller i forrige uke, og i dag kom de i posten. Så da var det ut å prøve!! Klistret de på mine gamle fjell-ski fra -95. Og lykke og glede, det var jo en lek å snurre oppover fjellsiden. Selv i løssnøen vi grunnet oppover i dag, var det en lek. Jeg er forelsket!! i mine ski feller, og i kveld under en flott måneskinnstur! Ett tidsskille er etablert!

Vel, tilbake til turen. Parkerte ved start på skogsbilvei (se kart/øyet) og ca 50 m oppenfor bommen, står det ett skilt som markerer vei mot toppen. Fulgte denne opp til hytte midtveis mot toppen. Her slutter stien, men greit å gå mot høyden, eller bruke GPS. Innskriving i bok på toppen, litt Kvikk lunch og noen herlige telemark svinger:-D så var vi nede igjen. Nydelig skiføre (med feller!!!) flott måneskinn, fin natur, og sovner glad og fornøyd i kveld.